Dla osób bezrobotnych: Telemarketer - pracownik call center
Kurs opracowano na podstawie KRAJOWEGO SYSTEMU SZKOLENIA ZAWODOWEGO (MGPiPS Departament Rynku Pracy).
Telemarketer - pracownik call center zajmuje się pozyskiwaniem i obsługą klientów, badaniem ich potrzeb oraz sprzedażą produktów i usług za pośrednictwem telefonu, Internetu. Do zadań telemarketera należy tworzenie baz danych klientów i ich aktualizacja. Osoba taka dzwoni do innych firm lub osób prywatnych, wybranych według określonych kryteriów. W trakcie rozmowy prezentuje produkt bądź usługę, sonduje rozmówców, zachęca do zakupu, stara się rozwiązywać problemy klienta. Często telemarketer jest również odpowiedzialny za zbieranie zamówień i koordynowanie procesu dostawy.
Umiejętności po skończonym kursie:
Niniejszy program zakłada, że uczestnik szkolenia będzie potrafił: prowadzić rozmowę handlową przez telefon, dokonywać prezentacji produktu, przeprowadzać negocjacje, świadomie wpływać na brzmienie swojego głosu, zapobiegać wypaleniu zawodowemu, pracować w programie komputerowym do obsługi call center, na 10-dniowej praktyce zawodowej pozna realia pracy w call center.
Przygotowuje do zawodu:
Oferowany program szkolenia przygotowuje do pracy w zawodzie: 341504.01 3 Telemarketer - sprzedający produkty bądź usługi. 341504.02 3 Telemarketer - umawiający potencjalnego klienta na spotkanie z agentem, doradcą handlowym. 341504.03 3 Telemarketer obsługi posprzedażowej albo pomocy technicznej. 341504.04 3 Telemarketer - prowadzący badania konsumenckie. 341504.05 3 Telemarketer - udzielający informacji i przyjmujący zlecenia.
Zakres pracy:
Tworzenie bazy telefonicznej klientów z uwzględnieniem cech adresata. Przekazywanie klientowi telefonicznie informacji o produkcie bądź usłudze firmy, którą telemarketer reprezentuje. Umawianie klienta z agentem oferującym określony produkt albo usługę. Identyfikowanie potrzeb klienta i wyboru oferty. Współpraca z działem marketingu firmy w zakresie dostarczania list potencjalnych klientów z ich nazwiskami i kontaktami. Rozwiązywanie problemów klienta (tzw. help desk). Sprzedaż produktów bądź usług.
Czas trwania szkolenia – 4-5 tygodni
Wymagania wstępne:
Do szkolenia mogą przystąpić osoby, które posiadają wykształcenie średnie, umiejętność poprawnego wysławiania się, umiejętnoś słuchania ze zrozumieniem.
Program ramowy kursu:
Sposób sprawdzenia umiejętności nabytych w czasie trwania kursu: Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN. Warunki prowadzenia szkolenia:Szkolenia odbywają się w nowo otwartej lokalizacji w pełni wyposażonych, klimatyzowanych salach o przyjemnej estetyce wnętrz i nowoczesnym wyposażeniu. Sala wykładowa – wyposażona w projektor multimedialny, łącze internetowe, tablica flipchart, tablica biała, wideoodtwarzacz z podłączeniem do projektora multimedialnego. Sala komputerowa – 20 stanowisk w pracowni terminalowej, system przesyłu obrazu ze stanowiska nauczyciela na stanowiska słuchaczy. W trakcie kursu zapewniamy obiady i przerwy kawowe.
L.P. | Przedmioty nauczania | Ilość godzin |
---|---|---|
1 | Podstawy obsługi komputera i baz danych | 10 |
2 | Szkolenie z zakresu specjalistycznych aplikacji używanych w telemarketingu | 8 |
3 | Psychologiczne podstawy telemarketingu | 4 |
4 | Prowadzenie rozmowy handlowej przez telefon | 16 |
5 | Skuteczne negocjacje handlowe | 16 |
6 | Warsztaty z dykcji i emisji głosu | 14 |
7 | Warsztaty radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym | 8 |
8 | Podstawy prawne z zakresu ochrony danych osobowych i ochrony praw konsumenta | 3 |
9 | Wstępne szkolenie BHP (instruktaż wstępny) | 3 |
10 | Praktyka zawodowa na stanowisku telemarketera | 80 |
RAZEM GODZIN | 162 |