Dla biznesu: Obsługa klienta
Twoje umiejętności po skończonym kursie:
- Znasz potrzeby klientów
- Znasz "typy" Klientów i potrafisz prowadzić z nimi rozmowę
- Znasz werbalne i niewerbalne techniki komunkacji
- Radzisz sobie w trudnych sytuacjach w pracy z Klientem
Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika przy grupie 6 osób): 1200,00 zł.
Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.
Program ramowy kursu (24 godziny):
1. Wprowadzenie do obsługi klienta
- moje nastawienie a moja efektywność
- samospełniające się proroctwo
- sposoby rozmowy z poszczególnymi typami Klientów
2. Rodzaje klientów - zrozumieć różnice indywidualne
- "programy Klientów": Ja - inni; cele - problemy; zgodny - negocjujący; systematyczny - chaotyczny; osobisty - rzeczowy;
3. Analiza potrzeb klienta. Techniki komnikacji werbalnej
- techniki zadawania pytań
- parafraza
- kwadrat komunikacji jako narzędzie porozumiewania się
4. Techniki komunikacji niewerbalnej
- kontakt wzrokowy; przestrzeń; postawa ciała; głos: barwa, tempo, modulacja, płynność i jasność; uśmiech; mimika; gesty
- zasada 3 sekund
- zasada 3 P
- pierwsze wrażenie
- aktywne słuchanie typu A i B
5. Język korzyści i obiekcje, czyli co zrobić jak coś idzie nie tak?
- jak powstaje obiekcja, techniki radzenia sobie z obiekcjami
6. Trudne sytuacje
- po czym rozpoznać
- model reagowania - budowanie mostu
- model ZGODA