Dla inżynierów: Programowanie w języku Java
Twoje umiejętności po skończonym kursie: Po ukończeniu kursu będziesz potrafił dać odpowiedzi na takie pytania jak: Czy obliczenia rzeczywiste są dokładne? Jak duże liczby można przetwarzać w programie Java? Jakie kody ASCII mają litery? Jak wczytać dane z klawiatury? Czym się różnią dane binarne od tekstowych? Jakie w Javie mamy pętle i czym się różnią? Ile wynosi suma szeregu 1+...+10? Dlaczego jest tak dużo klas związanych z wejściem/wyjściem? Czy w Javie są wskaźniki i pamięć dynamiczna? Jak działają typy referencyjne? Dlaczego moje przyciski nic nie robią? Kto to jest słuchacz w Javie? Czy pole tekstowe generuje jakieś zdarzenia? Jak rozmieścić kontrolki na ekranie? Czy łatwiej napisać program od nowa czy poskładać z napisanych wcześniej kawałków? Po co są komentarze i styl programowania? Koszt kursu (w przeliczeniu na jednego uczestnika): zadaj pytanie... Materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas zajęć: Zestawy ćwiczeń, testów, prezentacje komputerowe i materiały pomocnicze do wykładów Szkoły Komputerowej IMPULS. Kurs jest wspomagany zadaniami do samodzielnego wykonania na platformie e-learningowej Szkoły Komputerowej IMPULS. Sposób sprawdzenia umiejętności nabytych w czasie trwania kursu: Po zakończeniu kursu i przeprowadzonym egzaminie wystawiamy zaświadczenie ukończenia kursu wg wzoru z Rozp. MEN.
Program ramowy kursu (30 godzin)
- Wprowadzenie do technologii Java
- Podstawowe pojęcia: aplikacja a aplet
- Platforma, maszyna wirtualna
- Narzędzia
- Korzystanie z dokumentacji
- Podstawy składni języka
- Identyfikatory
- Typy proste i referencyjne
- Typy napisowe, Typy kopertowe
- Instrukcje sterujące
- Operacje na zmiennych
- Tablice
- Metody, parametry
- Koncepcja programowania obiektowego
- Modelowanie obiektowe: podstawowe pojęcia obiektowe, relacje między obiektami
- Klasy, interfejsy, pakiety: dziedziczenie, polimorfizm, klasy abstrakcyjne
- Obsługa standardowych oraz własnych błędów i wyjątków
- Rodzaje sytuacji wyjątkowych i zasady ich obsługi
- Tworzenie własnych typów wyjątków
- Obsługa operacji wejścia/wyjścia
- Hierarchia klas we/wy
- Współpraca z plikami
- Serializacja obiektów
- Zasady tworzenia aplikacji z interfejsem graficznym
- Podstawowe pojęcia: komponent, kontener
- Zarządzanie rozkładem komponentów
- Delegacyjny model zdarzeń
- Podstawowe komponenty graficzne: tworzenie menu, grafika, aplety
- Warsztaty